woensdag 30 mei 2012

Fietsen

Je weet toch dat ik een paar weken geleden gezellig mee ging naar de DA?
Ik groei natuurlijk in een moordend tempo en behalve dat ik sinds een paar maanden een tabletje glucosamine (voor mijn gewrichten) krijg, was het volgens haar ook verstandig mijn goddelijke lijf (nog ;) ) wat gespierder te maken. Zij had zelfs een heel opbouwschema gemaakt (beginnen met 1 keer per dag trap op en af en dat uiteindelijk opvoeren naar 10 keer) waarin ze ook aangaf dat ik moest proberen een blokje om te fietsen met de bazen.
Als dat blokje dan goed ging, maakten we het blokje groter en na een paar weken zou ik dan een paar minuten mee kunnen lopen naast de fiets.
Een paar dagen geleden, moest ik dus naast de grote baas lopen terwijl zij erachter fietste om foto's te maken.
To put it mildly: het viel allemaal nog niet mee. Ik wilde alsmaar achterom kijken wat zij aan het doen was, waardoor ik dus tegen de fiets van de grote baas opbotste, die vervolgens tegen de andere baas begon te roepen dat dit dus levensgevaarlijk was en dat hij wilde kappen.
Zij begon dingen over een mietenkont te roepen en over doorzetten en dat soort enge teksten en toen hij het nog eens op de stoep probeerde, heb ik uit coulance naar de grote baas maar even gedaan of het beter ging.
Maar na 2 meter zag ik het toch niet meer zo zitten en toen kreeg je dit:
Terplekke werd toen vreemd genoeg besloten van dat blokje om, maar een half blokje te maken.
Maar ja, toen moest ik dus naast haar fiets gaan lopen, TEGEN HET VERKEER IN!
Ik geloof dat de meningen over het succes van deze training nogal verdeeld waren maar iets zegt mij dat ik me beter op het traplopen kan gaan richten.

4 opmerkingen:

  1. Wat een vreemd verhaal van de dierenarts. Weet niet beter dat een grote hond het eerste levensjaar niet mag fietsen en traplopen, i.v.m. kans op HD als je dat op jonge leeftijd doet.
    Zelf zal ik dit dus nooit doen met Devi. Pas vanaf 1 jaar langzaam aan opbouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dacht ik ook altijd. We doen het rustig aan. Dat fietsen was geen succes dus dat laat ik even en het is meer dat ik wat minder panisch ben als ik vergeten ben het traphekje dicht te doen. Volgens haar zit het HD gevaar voor het merendeel in de genen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch zou ik ermee oppassen. Heel af en toe een klein stukje fietsen en zo af en toe een keer de trap op en af kan geen kwaad, maar doe dat alleen om ze te leren dat het niet eng is. Verder zou ik gewoon wachten totdat hij minimaal 1 jaar is

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sluit me aan bij Daniëlle en Remco - dit is ook wat ik altijd gedacht heb - fietsen en traplopen beslist niet voordat ze 1 jaar oud zijn.
    Voor de ontwikkeling en aanhechting van de spieren gaf onze dierenarts bij Shadow op die leeftijd het advies om hem te laten zwemmen.

    BeantwoordenVerwijderen