dinsdag 27 november 2012

Flappie

Waarschuwing; dit fragment bevat gewelddadige content.

En het begon allemaal nog wel zo idyllisch in het Hoge Bergse Bos.
Ik had uitgeslapen want het was best een pittige afsluiting van de praktijkles voor de basiscursus gisteravond. Omdat ik zoveel lessen gemist had, moest ik wat dingetjes laten zien aan de juf en die gingen niet allemaal helemaal jofel.
De baas zegt dat ze er ook een complete blogpost aan kan wijden maar dat vind ik echt zwaar overdreven.
Het lopen zonder trekken aan de riem ging (meestal) redelijk.
Het aandacht geven aan de baas ging (meestal) redelijk. Ik vond wel dat ze HEEL veel aandacht nodig had gisteren maar vooruit dan maar.
Ik ging in ZIT (weliswaar niet helemaal waar het moest).
Ik ging AF (weliswaar vrat ik toen de pion op waar ik naast lag).
Ik ging niet echt Plaats maar wederom, ik vrat wel de handdoek op.
Maar he! Ik deed wel braaf de BLIJF op 5 meter en 30 seconden!
Ik was van plan de slalom ook goed te doen maar halverwege kon ik me niet meer inhouden en vrat ik de stokken op waar we tussendoor moesten lopen.
O ja, en last maar ook least, die laatste apport oefening deed ik gewoon helemaal niet.
En ja, ook daar vrat ik het stokkie op waarachter ik moest wachten.
En nu ik er nog eens over nadenk, de speuroefening met de floss mislukte compleet.
En dat lopen met een tennisbal op een lepel in dezelfde hand als waarmee ze de riem vasthad, kon zij ook niet. Misschien omdat ik steeds tegen haar opsprong om die bal van de lepel te jatten, zou kunnen.
De baas zegt dat ze over me moeten vergaderen, maar volgens mij ben ik glansrijk door.
Waren alleen details mensen, details!

Affijn.
Dus wij vanochtend wandelen.
Nou heeft ze dat hier nog niet echt gemeld en wat mij betreft is het ook gewoon ZO normaal dat het nauwelijks het vermelden waard is, maar ik ga dus de laatste weken echt behoorlijk achter de konijnen aan. 
Sterker nog, het is al zo ver dat ze afgelopen vrijdag besloten heeft mij niet meer mee te nemen naar de avond hockey training want zij ziet dus geen reet in het donker, maar ik zie overal die witte kontjes oplichten. En ja.
Dan wint de terminator in mij het toch en ga ik er vandoor.
Ik kom wel terug hoor.

Maar dat kan even duren.

Dus.
Je voelt hem al aankomen.
Vanochtend had ik er 1.
Sterker nog, op een gegeven moment had ik er 2!
Wolla jongen, die lag gewoon naast de weg.
Beetje jammer want nu gelooft de baas ook niet meer dat ik die 1e wel zelf gevangen heb maar dat is haar probleem.
Zo jongen, maar is dit kicken of is dit KICKUHHHH!
Moet zeggen dat de baas me nog redelijk met rust liet maar die had waarschijnlijk na 1 keer gezien dat ik hem gewoon oppakte en heel hard de andere kant op holde zodra ze ook maar een SCHIJNbeweging maakte.
Ik denk, zo'n kans krijg ik nooit meer. Dat konijn gaat HOE DAN OOK, vanochtend nog op.
Nou zo gezegd zo gedaan.
Dus toen zij de auto thuis geparkeerd had en mijn bench openmaakte, zag ze nog net dat ik de boel uitgekotst had maar dat zo'n konijn de 2e keer ook prima smaakt.
Jammer wel dat zij er toch nog in slaagde wat delen bij me weg te halen, maar jongen, de grootste stukken waren al weer in da pocket.
Wat een ochtend!

7 opmerkingen:

  1. Ik snap je wel hoor Thorgal. Liever achter de konijnen aan dan naar een basiscursus! Met jouw ogen/neus is niks mis.
    Ik denk dat je moeder ook wel even een lesje wilt in het vangen van konijnen. Ze probeert het wel, maar het is haar nog nooit gelukt. Maar de konijnen hier gaan dan ook altijd in die gemene bramenstruiken zitten.
    Dat wordt dus lekker uitbuiken vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, die afsluitopdracht heb je in de pocket en dat konijntje wel verdiend, vind je niet? Heeft vast goed gesmaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed zo dit is het echte werk.Geslaagd hoor voor je diploma SWH.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat krijg je op deze leeftijd, echte saarloos. en dan ist nog maar een konijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Doerak zegt;

    Stoer man... hier weinig konijnen maar veel wilde zwijnen.
    Kan ik hebben zeg ik, maar mijn bazen zijn een beetje chicken...
    Keep you up the hights!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow een konijn te pakken! De natuur is niet tegen te houden. Gaat Odin waarschijnlijk nooit lukken, omdat broer Shadow niet van het voorzichtige sluipen is maar meer van het doldriest in blaffende vaart voorbijstormend geweld, zodat alle konijnen altijd al lang zijn vertrokken voor je er ook maar bij in de buurt kunt komen.

    BeantwoordenVerwijderen